اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
برقمديرعامل توانير با بیان اینکه ایران با در اختیار داشتن ظرفیت تولید ۷۲ هزار مگاوات برق به قدرت اول برق منطقه خاورمیانه تبدیل شده است، اعلام کرد: ظرفیت تولید برق تجدید پذیر در کشور تا پایان سال‌جاری دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون حائري در جمع مدیران صنعت برق با اشاره به برنامه جدید اولویت بندی طرح‌ها و پروژه های توسعه ای صنعت برق کشور، گفت: در شرايط فعلی كه با محدوديت تامین نقدينگي و منابع مالی رو به رو هستيم بايد اولويت ها را مشخص و پروژه ها را اولويت بندي و متناسب با منابع، آنها را عملياتي كنيم.

مديرعامل توانير با اعلام اینکه در سطح استان های حاشیه دریای خزر در حال حاضر پروژه نيروگاه پره سر در اولویت توسعه و بهره برداری قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون بخش گازي و بخار نيروگاه سيكل تركيبي پره سر گيلان تكميل شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مطابق با برنامه زمان بندی با تكميل خطوط خروجي اين نيروگاه در تابستان سال آينده تمام ظرفيت یک هزار مگاواتی این نیروگاه برق به طور کامل در مدار تولید و بهره برداری قرار می گیرد، اظهار داشت: اجراي پروژه خط نيروگاه، پيشرفت مطلوبی دارد و گلوگاه هاي مالي اين پروژه مشخص شده است.

حائری با بیان اینکه پیش بینی می شود اين طرح انتقال برق تا پايان سال جاري تكميل و راه اندازی شود، تبیین کرد: از سوی دیگر با توجه به زیبایی شهرهای حاشیه دریای خزر در احداث تاسیسات جدید برقی رعایت مسائل زيست محیطی و مبلمان شهري در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر عامل توانیر در خصوص بهره گيري از انرژي هاي نو هم توضیح داد: با وجود آنكه در كشور اقدام هاي زيربنايي خوبي در زمينه استفاد از انرژي هاي نو انجام گرفته است، اما همچنان نياز به زمان داريم تا بتوانيم شاهد خروجي فعاليت هاي انجام شده باشيم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال جاری سهم انرژي هاي نو با احداث و توسعه نيروگاه هاي بادي و خورشيدي به دو برابر افزایش می یابد، تاکید کرد: این در حالی است که مطابق با برنامه های در دست اجرا پايان سال ۹۴ اين رشد نسبت به پايان سال ۹۳ دو برابر خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی صنعت برق كشور با ۷۲ هزار مگاوات ظرفيت نصب شده، قدرت اول منطقه از نظر توليد برق است، گفت: علاوه بر این هم اكنون تمامی روستاهاي بالاي ۱۰ خانوار كشور از نعمت برق برخوردارند و اين در حالي است كه حدود يك ميليارد نفر در جهان همچنان از نعمت برق محروم هستند.

حائری درباره تلفات انرژي شبكه هاي برق هم اظهار داشت: تلفات انرژي الكتريكي هم اكنون حدود ۱۵.۵ درصد است كه قرار است با يك طرح جهادي، علمي و تخصصي تلفات را درطول يك سال به زير ۱۰ درصد برسانيم.

مديرعامل توانير با اعلام اینکه اين استاندارد در كشورهاي پيشرفته جهان زير ۱۰ درصد است، خاطرنشان کرد: بر این اساس قصد داریم تا يك سال به اين استاندارد در صنعت برق دست یابیم.

تاریخ مخابره: جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ 

مطالب مرتبط :

برگزاری اولین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر

بی‌توجهی به ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر ظلم به مردم است

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 7 آذر 1393برچسب:برق,نیروگاه,انرژی های نو,برق تجدید پذیر,تلفات انرژی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.